نمایندگی مجاز تعمیرات پاکشوما،ارج،آبسال

نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی پاکشوما،ارج،آبسال:ماشین لباسشویی،ظرفشویی،یخچال فریزر،ساید بای ساید،مایکروفر

نمایندگی مجاز تعمیرات پاکشوما،ارج،آبسال

نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی پاکشوما،ارج،آبسال:ماشین لباسشویی،ظرفشویی،یخچال فریزر،ساید بای ساید،مایکروفر

علت خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی آبسال، پاکشوما، اسنوا و آموزش تعمیر و رفع آن

در این مقاله ما سعی داریم تا به طور کامل و مفصل در  رابطه با پمپ تخلیه ماشین لباس شویی آبسال، پاکشوما، اسنوا  صحبت کنیم،و همه چیز را از صفر تا صد بررسی کنیم.پس از پایه شروع می کنیم که پمپ تخلیه ی ماشین لباس شویی چیست و در کجای ماشین لباس شویی قرار دارد!در مورد تشخیص خرابی پمپ تخلیه از طریق علائم آن ،علل خرابی پمپ تخلیه و راه حل مشکلات گرفته تا نکاتی برای تعمیر،تعویض یا نگهداری درست پمپ تخلیه صحبت می کنیم. نکته مهم اینکه این مطلب علاوه بر برندهای ذکر شده، برای تمامی برندها نیز کاربردی می باشد.

پمپ تخلیه لباسشویی چیست؟

پمپ تخلیه لباسشویی ، آب این دستگاه را به بیرون هدایت نموده و تخلیه می کند. ساختار پمپ تخلیه ماشین لباسشویی به صورتی است که  یک هسته از جنس آهنربای قوی دارد که به پروانه متصل است و در صورت ورود جریان برق به درون ماشین لباسشویی، در جهت عقربه‌ های ساعت حرکت می‌کند. یکی از قطعات موجود در دستگاه که سیم پیچ لباسشویی است در داخل پمپ تخلیه قرار گرفته و با فرکانس ۵۰ هرتز و ولتاژ ۲۲۰ ولت کار می ‌کند.پروانه و کاسه نمد نیز دیگر قطعات پمپ ماشین لباسشویی هستند که با به وجود آوردن حالت خلأ، باعث می شوند آب به خارج از ماشین پمپاژ شده و به قسمت آهن‌ ربایی پمپ تخلیه نرسد. با توجه به تاثیر این قطعات در کارکرد لباسشویی در هنگام آسیب دیدگی دستگاه لازم است برای تعمیر لباسشویی حتما به یک متخصص لباسشویی اسنوا، آبسال و پاکشوما مراجعه کنید.

تشخیص خرابی پمپ تخلیه از طریق علائم آن

اما حالا چطور متوجه شویم که علت خرابی و اختلال ماشین لباس شویی از پمپ تخلیه است.طراحی لباسشویی های امروزی به صورتی است که تمامی اختلالات به وجود آمده در قطعات داخلی دستگاه را از طریق کد هایی به کاربر اعلام می کند.  این هشدار ها از طریق صفحه نمایش به کاربر اطلاع داده شده و او را از وجود مشکل آگاه می کند. البته لازم به ذکر است که خرابی هر قطعه ارور مربوط به خود را دارد که در هر دستگاه و برند متناسب با مدل آن متفاوت است.این تفاوت باعث شده که برای رفع خطاهای مربوط به پمپ تخلیه، نیاز به حضور یک تعمیرکار خبره و مجرب لباسشویی اسنوا، آبسال و پاکشوما باشد. توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر در دستگاه خود، بررسی و رفع خطاهای مربوط به خرابی و تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را به تکنسین های مجرب این حوزه بسپارید.

راه تشخیص اینکه ایراد از پمپ تخلیه است

هرگاه در لباسشویی ، عمل شستشو به خوبی انجام شود اما آب کثیف تخلیه نگردد ، به طور قطع مشکل از واتر پمپ است. در این گونه موارد بهتر است سیم های متصل به پمپ را از آن جدا و سپس به توسط دو سیم دیگر از پریز برق ، ولتاژ ۲۲۰ ولت را مستقیما به پمپ متصل کنید. اگر آب بلافاصله تخلیه شد ، در سیستم انتقال برق به پمپ تخلیه مشکلی به وجود آمده. این مشکل نیز می تواند از خود تایمر و یا از سیم های رابط بین تایمر و پمپ باشد. اما اگر با اتصال برق به پمپ هیچ عکس العملی دیده نشد و یا صدای هوم به گوش رسید اما پمپ قادر به تخلیه آب نبود ، مشکل از خود پمپ است که با قرار دادن شیلنگ تخلیه در یک سطل آب ، ابتدا از تخلیه کامل آب درون ماشین مطمئن شوید ، سپس ، پمپ را از بدنه ماشین جدا ساخته و به بررسی عیب بپردازید.در برخی موارد خود سیم پیچ سوخته و یا نیم سوز است اما در موارد دیگر ، پیچیدن نخ و الیاف مشابه به دور پروانه همزن ، مانع عملکرد پمپ می شوند که با خارج ساختن این مواد از پمپ ، مشکل ماشین نیز رفع خواهد شد.

تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی آبسال، اسنوا و پاکشوما

برای تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باید قطعات آن به دقت مورد بررسی قرار بگیرند. طراحی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی به صورتی است که هر قطعه به صورت مجزا امکان تعویض دارد. در صورتی که پمپ توسط یک تعمیر کار مجرب تعمیرات لباسشویی آبسال، پاکشوما یا اسنوا  بررسی شود مشکل حل شده و عملکرد پمپ به حالت عادی باز می گردد. اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی دچار مشکل شود، در عملکرد کلی دستگاه ایجاد اختلال می کند. پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از قطعات اصلی ماشین لباس شویی است که در صورت کار نکردن یا عدم کارکرد آن، کل سیستم ماشین لباسشویی مختل خواهد شد.حالا می خاهیم دلایل اصلی ای که باعث می شود پمپ تخلیه لباس شویی درست کار نکند را بررسی کنیم:

·       یکی از دلایل مسدودی پمپ تخلیه ماشین لباس شویی ممکن است به علت پرز لباس یا یک شی‌ء باشد که باعث مسدود شدن پمپ می گردد. شما با باز کردن درب پمپ ، می‌توانید آن را تمیز کرده و مشکل را کاملاً رفع کنید.

·       دلیل دیگربرد فرمان ماشین لباسشویی یا تایمراست ، که فرمان تخلیه را صادر نمی‌کند. برای تعمیر آن نیاز است، حتماً با تعمیرگاه مجاز تعمیرات لباسشویی پاکشوما، اسنوا یا آبسال تماس بگیرید.

·       یا اینکه ممکن است پروانه های پمپ تخلیه خراب شدن یا شکستن.

·       خراب شدن یا از کار افتادن کامل موتور پمپ تخلیه، که در این حالت باید پمپ تخلیه عوض شود. ولی به دلیل اینکه این کار، یک کار تخصصی بوده و برای تشخیص نوع پمپ و نحوه تعویض آن ابزار و تخصص کافی لازم است، حتماً برای انجام آن با تعمیرکار مجاز تعمیرات لباسشویی اسنوا، آبسال یا پاکشوما تماس بگیرید.

یاد آوری این نکته می تواند خیلی کمک کننده باشد. لطفا هر چند وقت یک بار فیلتر پمپ تخلیه را چک کنید. به خصوص اگر مشاهده کردید که ماشین لباسشویی با سرعت کمتری تخلیه می کند و یا نمایشگر کد خطایی را نمایش می دهد.

علت جمع شدن آب و عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی

جدای از اینکه علت تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی چیست، می‌توان به روش های زیر آب جمع شده در لباسشویی را تخلیه کرد، تا بتوان سر فرصت مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی را برطرف نمود. رایج ترین مشکلی که تخلیه ماشین لباسشویی ها پیدا می کنند این است که دستگاه اصلا تخلیه نمی کند.

 

·       دستگاه خود را از برق بکشید. لطفا قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که برق دستگاه را قطع کرده اید.

  • در قسمت پایین دستگاه یک درپوش وجود دارد که درپوش پمپ تخلیه نام دارد.
  • بعد از باز کردن درپوش، یک اهرم پیچ مانند مشاهده می کنید. آن را به سمت چپ چرخانده تا باز شود (دقت کنید که با باز کردن این پیچ، تمام آب ماشین لباسشویی خارج می‌شود. بهتر است قبل از خارج شدن آب، فرش را جمع کرده یا فکری به حال آب خارج شده بکنید).
  • بعد از تخلیه کامل آب، مراحل را از انتها تکرار کنید تا درب بسته شود.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

دلایلی مختلفی برای جمع شدن آب در لباسشویی و تخلیه نشدن آن وجود دارد. ما دلایلی که می تواند باعث شود ماشین لباسشویی اصلا عمل تخلیه را انجام ندهد و یا با سرعت خیلی پایین تخلیه کند را مورد بررسی قرار می دهیم

  1. رایج ترین دلیل تخلیه نشدن آب و جمع شدن آن در لباسشویی، خرابی پمپ تخلیه است.
  2. ممکن است در ابتدای شروع به کار لباسشویی و یا پیش از آنکه دکمه استارت و انتخاب برنامه را زده باشید، لباسشویی شروع به آبگیری نموده و این کار متوقف نشود. درواقع علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و یا علت جمع شدن آب در انتهای سیکل شستشو، به خرابی شیر الکتریکی یا شیر برقی لباسشویی مربوط می شود. این شیر با دریافت فرمان از تایمر لباسشویی باز شده و آب از طریق شیلنگ ورودی آب وارد دستگاه می شود. لذا جمع شدن آب در دیگ لباسشویی، پس از فرآیند شستشو و یا در حالتی که دستگاه خاموش است، به خرابی این شیر و یا تایمر لباسشویی باز می گردد.
  3. دلیل دیگر جمع شدن آب در لباسشویی و تخلیه نشدن آن، گرفتگی و انسداد محل خروج آب است. گرفتگی و انسداد می تواند در شیلنگ تخلیه لباسشویی، لوله فاضلاب، فیلتر تخلیه دستگاه و اتفاق بیوفتد.
  • ممکن است شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی در پشت ماشین، از لباسشویی جداشده و روی زمین افتاده باشد (دقت کنید که این شیلنگ باید حداقل تا نصف ارتفاع ماشین لباسشویی بالا باشد، تا بتواند آب را تخلیه کند).
  • طول شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی نباید بیشتر از ۷ یا ۸ متر باشد.
  • امکان تا خوردن یا پاره شدن شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی وجود دارد.
  • امکان مسدود شدن فیلتر تخلیه به وسیله لباس های کوچک (جوراب یا لباس زیر) وجود دارد.
  • امکان مسدود شدن لوله فاضلاب منزل وجود دارد.

نحوه تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

قدم ۱ برق ماشین لباسشویی را قطع کنید

اول ایمنی! چون برای تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با سیم‌های برق سرکار داریم باید دو شاخه‌ی برق را از پریز درآورده و از این کار کاملاً مطمئن باشید.

قدم ۲ _ تخلیه آب

اگر آب داخل دیگ ماشین لباسشویی قرار دارد باید آن را تخلیه کنید. می‌توانید شیلنگ تخلیه را به داخل یک تشت پایین بیاورید یا از خروجی فیلتر استفاده کنید. فیلتر را باز کنید تا آب به بیرون تخلیه شود. مواظب باشید اگر موکت یا قالی آنجا پهن است آن را بردارید تا خیس نشود.

قدم ۳ پنل بالایی و پشتی را در آورید

ابتدا پنل بالای و پشتی را با باز کردن تا موقعیت پمپ تخلیه را ببینید که کجا قرار دارد معمولا پمپ تخلیه آب در قسمت پایین سمت راست لباسشویی نصب شده . و سپس ماشین لباسشویی را به بغل سمت راست کج کنید سعی کنید قبل از آن یک گوله پارچ نرم یا یک بالش با روکش کنار لباسشویی قرار دهید و لباسشوی را روی آن بخوابانید، از آنجایی که ماشین لباسشویی سنگین است برای این کار به کمک احتیاج دارید.

به یاد داشته باشید که دیگ داخل ماشین لباسشویی معلق است بنابراین هنگام پایین آوردن مواظب باشید و به آرامی این کار را انجام دهید.

قدم ۴ پمپ قدیمی را در آورید

حالا باید پمپ را در آوریم. اول اتصالات سیم و سوکت ها را جدا کنید و سپس لوله‌های و بست‌ها را از پمپ جدا کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی پیچ های پمپ تخلیه را باز کنید.در مدل های معمولی با  باز کردن پیچ ها فورا پمپ از پوسته پمپ تخلیه جدا می شود ولی در مدل های پمپ چهار خار یا هشت خار بعد از باز کردن پیچ ها باید پمپ را در جهت عکس عقربه‌های ساعت بچرخانید و سپس بیرون بکشید. یک حوله آماده داشته باشید و آنجا پهن کنید تا از پاشیدن آب باقیمانده جلوگیری کنید.

قدم ۵ نصب پمپ جدید

حالا پمپ جدید را باید نصب کنیم. جهت نصب پمپ تخلیه جدید ماشین لباسشویی همه کارهایی که برای درآوردن پمپ قبلی انجام دادم باید انجام شود ولی برعکس. به آرامی پمپ جدید ماشین لباسشویی را به داخل فشار دهید و پیچ ها را ببندید، اگر پمپ ۴خار یا ۸خار بود در جهت عقربه‌های ساعت بپیچانید.

حالا باید لوله‌ها را وصل کرده و بست‌ها را با استفاده از پیچ گوشتی به سرجایشان برگردانید و آن‌ها را سفت کنید. و در نهایت سیم‌ها را وصل کنید.حالا می‌توانید ماشین لباسشویی را به حالت اول برگردانده درب بالا و پشت را نصب کنید ولی قبل از این کار بهتر است یک با عمل‌کرد پمپ را با روشن کردن ماشین لباسشویی امتحان کنید.