نمایندگی مجاز تعمیرات پاکشوما،ارج،آبسال

نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی پاکشوما،ارج،آبسال:ماشین لباسشویی،ظرفشویی،یخچال فریزر،ساید بای ساید،مایکروفر

نمایندگی مجاز تعمیرات پاکشوما،ارج،آبسال

نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی پاکشوما،ارج،آبسال:ماشین لباسشویی،ظرفشویی،یخچال فریزر،ساید بای ساید،مایکروفر

آموزش تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی بوش

امروزه ماشین ظرفشویی بوش با برخورداری از قابلیت های پیشرفته و نوآوری های مدرن توانسته است بخش قابل توجهی از نیاز های آشپزخانه ها را برطرف نماید و سبب  افزایش پاکیزگی و همچنین بالا بردن رفاه در زندگی افراد شود. اما با وجود ساخته شدن از بهترین قطعات، ممکن است ماشین ظرفشویی بوش، دچار مشکلات و خرابی هایی شود. برخی از این مشکلات مهم بوده و  لازم است که استفاده کننده، در صورت مشاهده آنها هر چه سریعتر با یک تعمیرگاه مجاز بوش تماس بگیرند. با اینحال برخی از مشکلات نیز چندان جدی نیستند و می توانند به راحتی توسط خود مصرف کنندگان و بدون داشتن مهارت و تخصص خاصی برطرف شوند. در این نوشتار قصد داریم به برخی از این مشکلات و روش هایی که می توانند توسط افراد عادی برای رفع آنها مورد استفاده قرار گیرند بپردازیم تا شاید بتوانید بدون پراخت هزینه و نیاز به تعمیرات ماشین ظرفشویی خودتان دستگاه خود را تعمیر نمایید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

  • ماشین ظرفشویی سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند

اگر احساس کردید که صدای ماشین ظرفشویی شما بلندتر از حالت معمول شده است ممکن است لازم باشد که فن دستگاه را تعویض کنید. وجود صدای خیلی بلند ممکن است نشانه خرابی موتور باشد که باید توسط افراد متخصص انجام شود. البته اگر اولین بار است که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید و یا پس از یک مدت زمان طولانی آن را روشن کرده اید، شنیده شدن صدای بلند طبیعی است. همچنین اگر ظرف ها را به درستی در داخل قفسه های دستگاه قرار نداده باشید، وجود سر و صدا؛ مخصوصاً سر و صدای تکراری، طبیعی است؛ زیرا ممکن است بازوهای آبپاش به آنها برخورد کرده و در نتیجه تولید صدا کنند. برای رفع سر و صدای اضافی می توانید ماشین ظرفشویی را باز کنید و هر ظرف را در قفسه مناسب خود قرار دهید تا بازوی آبپاش بتواند آزادانه در داخل دستگاه بچرخد. در صورت برطرف نشدن مشکل و ادامه یافتن سر و صدا، باید بدانید که ممکن است پمپ تخلیه، بلبرینگ ها و یا بازوهای آبپاش دستگاه دچار مشکل شده باشند. در این حالت باید حتما با مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش برای انجام تعمیرات تماس بگیرید.

 

  • از ماشین ظرفشویی آب نشت می کند

یکی از دلایل این مشکل مخصوصاً زمانی که آب از جلوی دستگاه نشت می کند، مشکل در واشر یا لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی است و ممکن است این لاستیک دچار فرسودگی یا شکستگی شده باشد. برای اطمینان از این موضوع واشر و لاستیک دور درب را بررسی کرده و در صورتی که فرسوده و آسیب دیده به نظر می‌رسد آن را تعویض کنید. همچنین باید به بازوهای آبپاش نیز توجه کنید. زیرا وجود شکستگی یا انسداد در این قطعات نیز می تواند باعث نشت آب شود. بنابراین بازوهای آبپاش را از دستگاه جدا کرده و آنها را از نظر انسداد و شکستگی چک کنید. همچنین لازم است نحوه اتصال منبع آب به شیر ورودی را بررسی نمائید تا مطمئن شوید که سالم است و چکه نمی کند. به علاوه باید شیلنگ ورودی آب به دستگاه را نیز از نظر وجود انسداد و یا سوراخ شدگی بررسی نمائید و در صورت وجود ترک یا پارگی در آن، شیلنگ را تعویض کنید. اگر با انجام اقدامات فوق مشکل برطرف نشد ممکن است علت آن خرابی پمپ تخلیه و یا هیدروستات باشد که باید از طریق تماس با نمایندگی تعمیرات بوش پیگیری شود.

 

  •  ماشین ظرفشویی روشن نمی شود

 ممکن است این مسئله به دلیل بسته نشدن درب دستگاه و یا خرابی میکروسوئیچ درب باشد. پس این موارد را به منظور یافتن مشکل یا خرابی بررسی نمایید. اگر مشکلی مشاهده نکردید لازم است که حتما با نمایندگی مجاز بوش تماس بگیرید زیرا روشن نشدن دستگاه می تواند نشانه وجود مشکلات اساسی در موتور، فیوز حرارتی، رله استارت و یا برد الکتریکی باشد که تعمیر آنها به دانش تخصصی نیاز دارد.

 

  •  ماشین ظرفشویی، ظرف ها را تمیز نمی کند

 این مشکل ممکن است به دلیل شل شدن و یا خرابی واشر محفظه تخلیه بالا ایجاد شده باشد که می‌توانید به راحتی آن را تعویض نمائید. فقط دقت داشته باشید که باقیمانده کثیفی و خرده آشغال، جای واشر قبلی باقی نمانده باشد زیرا باعث می شود واشر به خوبی جا نیفتد. خرابی بازوهای آبپاش هم می تواند علت این مشکل باشد. بنابراین چک کنید که بازوها آزادانه حرکت می‌کنند و به ظرف ها گیر نمی کنند. به علاوه وجود انسداد در بازوها را هم بررسی کنید زیرا مسدود شدن بازوی آبپاش مانع انتقال آب و مواد شوینده به سمت ظروف و در نتیجه تمیز نشدن آنها می شود. کثیف بودن یا گرفتگی فیلتر ها هم می تواند باعث ایجاد این مشکل شود. پس لازم است که فیلترها را نیز بررسی کرده  و آنها را تمیز کنید و یا اگر به هر صورتی آسیب دیده اند تعویض نمایید. همچنین محفظه شوینده را نیز تمیز کرد و از عدم وجود انسداد در آن مطمئن شوید.

 

  • ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نمی کند

این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شما می توانید برخی از آنها را بررسی کنید. در ابتدا باید چک کنید که شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی و یا مسیر خروجی فاضلاب مسدود نشده باشد و در صورت وجود هر نوع انسداد آن را برطرف کنید. از دیگر علل این مشکل می توان به وجود خرابی در موتور، پمپ تخلیه و تایمر اشاره کرد که بررسی آن ها باید توسط یک فرد متخصص صورت گیرد. پس در این مورد بهتر است که با یک تعمیرگاه مجاز بوش تماس بگیرید.

 

 موارد فوق، مهمترین مشکلاتی هستند که ممکن است استفاده کنندگان از ماشین ظرفشویی بوش با آن روبرو شوند. لازم به ذکر است اگر نتوانستید با به کارگیری اقدامات یاد شده، مشکلات دستگاه را برطرف نمایید، بهتر است به جای دستکاری خودسرانه دستگاه؛ که می‌توانند آسیب‌های بیشتری به آن وارد نماید، با یک نمایندگی مجاز بوش تماس بگیرید.